Yaz Okulu Ders Kayıtları Hakkında Açıklamalar

Üniversitemiz Öğrencilerinin Yaz Okulu Ders Seçimi:

  • Yaz okulu ders kayıtları 13.06.2022 saat 10:00’da başlayacak olup 17.06.2022 saat 16:30’a kadar devam edecektir.
  • Yaz okulunda açılması planlanan dersler listesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında yayınlanmıştır.
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında duyurulan ders alma kurallarına göre ders seçimleri yapılmalıdır.
  • Yaz okulunda ders seçimi:

Pandemi döneminde uygulanan kurallar kaldırılmış olup, dersin açıldığı bölüm ve belirlenen kontenjan dahilinde öğrencilerimiz ders kayıt ekranından ders/dersleri seçebilirler. Takiben oluşan toplam ücret ekranda görülecek olup, ilgili bankadan veya ATM’den ödeme yapıldıktan sonra yine öğrencinin ders kayıt ekranından ders kaydını kesinleştirmesi gerekmektedir. Kayıt kesinleştirildikten sonra tekrar ders seçimi yapılamaz.

  • Yaz okulunda ayrıca danışman onayı süreci bulunmamaktadır.
  • Yaz okulunda açılması planlanan dersler listesinde almayı düşündüğünüz dersi belirledikten sonra eğer müfredatınızda yer alan bir ders ise mutlaka müfredatınızdan seçim yapınız. Diğer dersleri “ Müfredat/Bölüm Dışı Dersler” alanından seçebilirsiniz.
  • Yaz okulunda en fazla 3 ders seçebilirsiniz.
  • Dersleriniz için örnek hesaplamaya buradan ulaşabilirsiniz.
  • Üniversitemiz lisans/ön lisans yaz okulu ücret tahsilat işlemleri Vakıfbank aracılığı ile yapılacaktır.
  • ATM’de ücret yatırırken Ödemeler > Eğitim ve Sınav Ödemeleri > Üniversite Ödemesi >TC Kimlik No Girişi > Cep Telefonu Numarası Girişi > Kurum Seçimi (15-Hacettepe Üniversitesi Örgün/İkinci Egt./Yaz Okulu) > Öğrenci Numarası yolu izlendikten sonra ödeme yapılabilir.
  • Ders kayıt haftası bittikten sonra açılması kesinleşen dersler ilan edilecektir. Öğrenci sayısı 5’ten az olan dersler/şubeler açılmayacaktır. Bu derslerin ücretleri daha sonra ilan edilecek tarihlerde iade edilecektir.
  • Yaz okulunda açılan derslerin kontenjanları dersi açan bölüm tarafından belirlendiğinden kontenjan ile ilgili konularda bölüm başkanlığı ile iletişime geçilmelidir.

Üniversitemiz Yaz Okulu’ndan Ders Almak İsteyen Diğer Üniversite Öğrencileri:

  • Yaz okulunda en fazla 3 ders seçilebilir.
  • Yaz okulunda açılması planlanan dersler listesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında yayınlanmıştır.
  • Diğer üniversite öğrencileri aşağıda yer alan işlemleri sırası ile yaparak başvuru işlemlerini tamamlayabilirler.
  1. https://bilsis.hacettepe.edu.tr/oibs/summer_app/login.aspx adresinden sisteme giriş yapılarak “Yeni bir kullanıcı oluştur” kısmında gerekli bilgiler doldurulur ve başvuru ekranına giriş yapılır.
  2. Başvuru ekranında sırasıyla doldurulması gereken alanlar:
  • Kimlik bilgileri (jpg formatında fotoğraf yüklenmeli) - Ücret iadesi durumunda kullanılmak üzere adınıza açılmış hesap bilgileri
  • İletişim Bilgileri
  • Üniversite bilgileri
  • Başvuru Bilgileri (Ders alınmak istenilen Fakülte/Bölüm bilgileri seçilmelidir. Eğer farklı fakültelerden ders seçimi yapılacaksa herhangi birini seçmeniz yeterlidir.)
  1. Başvuru bilgileri doldurulduğunda ekranın altında “Kaydet” işlemi yapıldıktan sonra “Yazdır” butonundan başvuru formunun çıktısı alınarak gerekli alanlar doldurulmalıdır.
  • Yaz okulu kapsamında alınmak istenen dersler bu form ile dersi açan Bölüm/Program’a başvurularak onaylatılmalıdır.
  • Onay işleminden sonra ilgili form Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na teslim edilmelidir.
  1. Formda onaylanan dersler sisteme yüklenerek ödemeniz gereken ücret belirlenecektir.  Vakıfbank ATM cihazlarından veya banka şubelerinden ücret yatırıldığında derslerin onayı Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından verilecek olup, form teslimi sırasında da gerekli bilgilendirme yapılacaktır. Ücreti yatırılmayan dersler öğrenci üzerinden silinecektir.
  • ATM’de ücret yatırırken Ödemeler > Eğitim ve Sınav Ödemeleri > Üniversite Ödemesi >TC Kimlik No Girişi > Cep Telefonu Numarası Girişi > Kurum Seçimi (15-Hacettepe Üniversitesi Örgün/İkinci Egt./Yaz Okulu) > Öğrenci Numarası yolu izlendikten sonra ödeme yapılabilir.